אותיות בולטות ( אותיות תלת מימד)

אותיות בולטות ( אותיות תלת מימד) 04 דצמ 2017

שילוט אותיות בולטות  תלת ממד נחשב לשילוט פופולרי מתקופת התחלת המאה הקודמת. ניתן לראות אותיות אלו על גבי מבנים , מגדלים , מרכזי קניות, חנויות .

יש מגוון סוגים של אותיות ומשלל חומרים . אותיות פי וי סי , אותיות אלומיניום , אותיות פרספקס ,אותיות פליז , אותיות נירוסטה. אותיות מוארות , אותיות גזורות ..

 

אותיות פי וי סי

אותיות פי וי סי  אלו אותיות קלות משקל שניתן לייצר אותם בנפח  ,

ייצור האות נעשה (החיתוך הראשוני- חזית האות ) בעזרת  כרסומת סי אן סי  מפלטה  פי וי סי 4/5 מ"מ .

בכדי ליצור את עובי האות חותכים פסים בעזרת הסי אן סי את העובי הרצוי בדרך כלל   10-15% מגובה האות.. השלב הבא הופכים את האות ומדביקים את הפס בדבק מהיר מסביב לאות תוך גימור מושלם של האות. לאחר מכן מדביקים בדבק סמיך שתי שכבות .וצובעים בצבע מיוחד לתנאי חוץ  בגוון הרצוי.

 

אותיות אלומיניום 

אותיות אלומיניום אלו אותיות שעמידות לעשרות שנים  .יצור גוף  האות  נעשה  ללא שימוש בדבקים

אלא בריתוך טיג או מיג.

בדרך כלל משתמשים בפלטת אלומיניום בעובי 2 מ"מ /1.5 מ"מ  . טכניקת החיתוך זהה לחיתוך הפי וי סי

החיבור נעשה כאמור בעזרת ריתוך הפס אל החזית. הגימור הסופי בעזרת סיליקון איכותי שאוטם את הריתוך בסגירה סופית.. הצביעה נעשית על ידי צבע דו רכיבי מיוחד למתכת  בגוון הרצוי.

 

אותיות פרספקס

אותיות פרספקס  הם אותיות שעמידות לתנאי חוץ  ייצור האות נעשה  בצורה זהה לאותיות פי וי סי .

כאשר ההבדל שלוחות פרספקס מגיעים בשלל צבעים ללא צורך בצביעה חיצונית.

היתרון בפרספקס שזהו חומר המעביר תאורה.

 

אותיות מוארות

 ניתן לשלב תאורה פנימית לכל סוגי האותיות . התאורה שהייתה מקובלת באותיות עד לפני 10 שנים הייתה מקובלת שיטת תאורת ניאון תאורה זו עשויה משפופרת זכוכית. ובעזרת שירטוט שבלונה על נייר  משרטטים את צורת האות או הלוגו ומכופפים את שפופרת הזכוכית על קו השרטוט לאחר מכן מחברים את שני האלקטרודות בעזרת מבער להבה  ובתהליך של וקום מכניסים גז ניאון שבצורתו הטבעית הוא בצבע אדום אל שפופרת שקופה או גז ארגון שמגיע בצבע כחול אל השפופרות הצבעוניות שמגיעות  עם אבקות  שברגע כניסת גז הארגון נוצר הצבע הרצוי.אורך חיו של הניאון יכול להגיע לעשרות שנים.

הניאון עצמו יכו לשמש כאות מוארת  ללא אות מתחת .

כיום הלדים תפסו את מקומו של הניאון . תאורת לד למעשה זוהי דיודה הפולטת אור  כאשר אורך חייה (50.000 שעות). הלד עשוי מחומר גבישי מוליך למחצה הפולט אור במעבר החשמל דרכו.

 חזית האות המוארת  חייבת להיות עשויה מחומר שמעביר את האור שהמקובל הוא הפרספקס החלבי.

באותיות  פי וי סי חזית האות תהיה  עשויה מפרספקס. באותיות אלומיניום מייצרים מכסה פרספקס שנצמד בעזרת טרים חיצוני או טרים פנימי לגוף האות..

טכניקה נוספת לתאורת אות נקראת תאורת הילה שמרחיקים את האות מהקיר או מהמשטח ואז התאורה הפנימית פורצת סביב האות ונוצרת הילה בצבע התאורה הנבחרת..

 

אותיות גזורות

אותיות גזורות  יכולות להיות עשויות מכל החומרים הנ"ל  מעובי 1 מ"מ עד 30 מ"מ כאשר החיתוך נעשה ע"י סי אן סי או בלייזר חיתוך חזית ללא דפנות. בגימור החלקת הדפנות וצביעה בצבעים המיוחדים לכל חומר שנבחר.

סקיצה שלטים מייצרת אותיות בולטות ותאורה  לשלטים למעלה משני עשורים ליצרני שלטים ולשוק הפרטי.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני